Välkommen till Team Gesse. Teamet består av mig Magnus (Gesse) och min sambo Zorica.
Fisket sker mest på Vättern, gösfiske på mindre sjöar samt landfiske både i Sverige och Norge.
Kontakt på VHF - Gesse (Sierra Charlie 8948)
Mail - teamgesse@live.se Tel: 070-2092057


COPYRIGHT©TEAMGESSE

13 december, 2008

Summering av måsdag


Måsjävlarna förstörde i stort sett hela dagens löjfiske. Efter att vi ganska tidigt fått en returlax på löja och sedan skulle beta om så kom den första måsen. Jag hann bara få ut den nya löjan 3 meter bakom båten då måsf-n klippte löjan. In med resterna av löjan och på med en ny. Återigen hinner jag bara få ut löjan ett fåtal meter innan måsf-n klipper den med. Då sätter jag istället på en Apex och kör vidare. Men måsarna lämnar efter detta inte båten utan vi har dom runt båten i stort sett hela dagen. Runt middagstiden försvinner de och jag får då ner ett par löjor och då kommer de tillbaka igen. Så det var stört omöjligt att få ner fler löjor på djupriggarna.
Men det högg en del fisk sen också (på Apex) och vi fick med en godkänd Röding hem. Vi tappade en Lax runt 5 kilo samt en på runt 3-4 kilo. 3 returer och flera bomhugg.
Är det någon som har en KSP 58 till salu som jag kan montera mellan djupriggarna så är jag intresserad. He He. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ksp_58