Välkommen till Team Gesse. Teamet består av mig Magnus (Gesse) och min sambo Zorica.
Fisket sker mest på Vättern, gösfiske på mindre sjöar samt landfiske både i Sverige och Norge.
Kontakt på VHF - Gesse (Sierra Charlie 8948)
Mail - teamgesse@live.se Tel: 070-2092057


COPYRIGHT©TEAMGESSE

18 oktober, 2008

Löjfisket slut för denna säsong

Drog iväg tidigt imorse och det hade inte ens ljusnat när jag kom fram. Väl framme och glad i hågen och sugen på att få i grejerna så stövlar jag ut på bryggan ovetandes om att där var det en frosthinna på bryggan. Jag fick en ganska ordentlig sladd och det var på håret att jag själv åkte i sjön istället för metgrejerna. Löjmetet sen gick bra men det gjorde det däremot inte med sänkhåv. Jag lyckades få all möjlig tänkbar okänd "kläggfisk" men bara ett tiotal löjor. Har nu testat sänkhåv vid två löjfiskepass och enligt min åsikt så funkar sänkhåv inte alls till löjfiske. Kom gärna med synpunker i gästboken om era erfarenheter av sänkhåv. Till nästa säsongs löjfiske så skaffar jag istället ett kastnät.

Kolla gärna på Team Hotots Blogg om Konsten att kasta med löjnät.